Algemene verkoopvoorwaarden
Bijgewerkt op 22/07/2023.
De Goodies For Geeks website
(hierna het "Platform")
Is een initiatief van :
Vandoorne Sébastien
(hierna de "Verkoper")
Wiens maatschappelijke zetel gevestigd is te Rond Point de la Liberté 9, 1300 Waver (België)
Ondernemingsnummer (ECB/BTW): 0662.613.037 / BE 0662.613.037
E-mail : gforg@goodiesforgeeks.be
Telefoon : 0486/13.06.59 - 0455/10.79.46
1. Toepassingsgebied
Deze Algemene Verkoopvoorwaarden (hierna de "AV") definiëren de wederzijdse rechten en plichten in geval van aankoop van producten of diensten op het Platform door een Gebruiker (hierna de "Klant").
De AV drukken het geheel van de verplichtingen van de partijen uit. De Klant wordt geacht deze zonder voorbehoud te aanvaarden, op straffe van ongeldigverklaring van zijn bestelling.
In uitzonderlijke omstandigheden kan worden afgeweken van de bepalingen van de AV voor zover deze afwijkingen schriftelijk zijn overeengekomen. Dergelijke afwijkingen kunnen bestaan uit de wijziging, aanvulling of schrapping van de clausules waarop ze betrekking hebben en hebben geen invloed op de toepassing van de andere bepalingen van de AV.
Goodies For Geeks behoudt zich het recht voor om de AV van tijd tot tijd te wijzigen. De wijzigingen zijn van toepassing zodra ze online worden geplaatst voor alle aankopen die na die datum worden gedaan.
2. Online winkel
Via het Platform stelt de Verkoper een online shop ter beschikking van de Klant waarin de verkochte producten of diensten worden voorgesteld, zonder dat de foto's enige contractuele waarde hebben.
De producten of diensten worden zo nauwkeurig mogelijk beschreven en gepresenteerd. In geval van fouten of weglatingen in de presentatie kan de Verkoper echter niet aansprakelijk worden gesteld.
Producten en diensten worden aangeboden onder voorbehoud van beschikbaarheid.
Prijzen en belastingen worden vermeld in de online shop.
3. Prijzen
De Verkoper behoudt zich het recht voor om zijn prijzen op elk moment te wijzigen door ze online te publiceren.
Enkel de aangeduide prijzen en de belastingen die van kracht zijn op het moment van de bestelling zullen van toepassing zijn, onder voorbehoud van beschikbaarheid op die datum.
De prijzen zijn uitgedrukt in euro's en zijn exclusief eventuele leveringskosten, die worden aangegeven en gefactureerd voordat de Klant de bestelling bevestigt.
Het totaalbedrag van de bestelling (inclusief alle belastingen) en, indien van toepassing, de leveringskosten worden aangegeven voordat de bestelbon definitief wordt gevalideerd.
4. Online bestellen
De Klant kan een online bestelformulier (ook wel Winkelmandje genoemd) invullen. Door het winkelmandje in te vullen, aanvaardt de Klant de prijs en de beschrijving van de producten of diensten.
Om de bestelling te valideren, moet de Klant deze GCS aanvaarden door te klikken waar aangegeven.
De Klant moet een geldig e-mailadres, facturatiegegevens en, indien van toepassing, een geldig leveringsadres opgeven. Eventuele uitwisselingen met de Verkoper kunnen via dit e-mailadres plaatsvinden.
Bovendien moet de Klant de leveringswijze kiezen en de betalingswijze valideren.
De Verkoper behoudt zich het recht voor om de bestelling van de Klant te blokkeren in geval van niet-betaling, onjuist adres of een ander probleem met de account van de Klant, totdat het probleem is opgelost.
5. Orderbevestiging en betaling
De Verkoper behoudt het eigendom van de bestelde artikelen totdat de volledige betaling voor de bestelling is ontvangen.
a) Betaling
De Klant verricht de betaling op het moment van de definitieve validatie van de bestelling met de gekozen betaalmethode. Deze validering vervangt de handtekening.
De Klant garandeert de Verkoper dat hij over de nodige machtigingen beschikt om deze betalingswijze te gebruiken en erkent dat de hiertoe verstrekte informatie het bewijs is van zijn instemming met de verkoop en met de betaling van de verschuldigde bedragen voor de bestelling.
De Verkoper heeft een procedure ingevoerd voor de controle van de bestellingen en de betaalmiddelen om een redelijke garantie te bieden tegen elk frauduleus gebruik van een betaalmiddel, onder andere door de Klant om identificatiegegevens te vragen.
In geval van weigering van betaling per bankkaart door de erkende organisaties of in geval van niet-betaling, behoudt de Verkoper zich het recht voor om de bestelling en de levering ervan op te schorten of te annuleren.
De Verkoper behoudt zich ook het recht voor om een bestelling te weigeren van een Klant die een vorige bestelling niet volledig of gedeeltelijk heeft betaald of met wie een betalingsgeschil loopt.
b) Bevestiging
Zodra de bevestiging van de aankoop en de betaling zijn ontvangen, stuurt de Verkoper een factuur naar de Klant, tenzij de factuur bij de aankoop wordt geleverd.
De Klant kan verzoeken om de factuur naar een ander adres te sturen dan het leveringsadres door vóór de levering een verzoek in die zin te sturen naar de klantendienst (contact@goodiesforgeeks.be).
In het geval dat een product of dienst niet beschikbaar is, zal de Verkoper de Klant zo snel mogelijk via e-mail informeren om de bestelling voor dit product te vervangen of te annuleren en eventueel de betreffende prijs terug te betalen, waarbij de rest van de bestelling vast en definitief blijft.
6. Bewijs
Communicatie, bestellingen en betalingen tussen de Klant en de Verkoper kunnen worden bewezen door middel van geautomatiseerde registers die onder redelijke veiligheidsvoorwaarden in de computersystemen van de Verkoper worden bijgehouden. Bestelbonnen en facturen worden gearchiveerd op een betrouwbare en duurzame drager, met name als bewijsmiddel.
7. Levering
Levering vindt pas plaats nadat de betaling is bevestigd door de bank van de Verkoper.
De producten worden geleverd op het adres dat de Klant heeft opgegeven op het online bestelformulier. Bijkomende kosten die voortvloeien uit onvolledige of foutieve informatie verstrekt door de Klant zullen worden gefactureerd. Om redenen van beschikbaarheid kan een bestelling het voorwerp uitmaken van meerdere opeenvolgende leveringen aan de Klant.
Levering vindt, afhankelijk van de door de Klant gekozen methode, plaats binnen de volgende termijnen:
Levertijden worden alleen ter informatie gegeven. Er kan geen schadevergoeding worden geëist van de Verkoper of de vervoerder in geval van laattijdige levering. Als de leveringstermijn langer is dan dertig dagen vanaf de datum van de bestelling, kan het verkoopcontract worden geannuleerd en kan de Klant worden terugbetaald.
a) Controle van de bestelling
Bij ontvangst van de producten moet de Klant of de ontvanger controleren of het geleverde product in goede staat is of dat de geleverde dienst overeenstemt met de bestelling.
Als een of meer bestelde producten ontbreken of beschadigd zijn, moet de Klant of de ontvanger bij de levering het nodige voorbehoud maken bij de vervoerder en de Verkoper onmiddellijk op de hoogte brengen (via e-mail: contact@goodiesforgeeks.be).
De controle wordt geacht te zijn uitgevoerd zodra de Klant of een door de Klant gemachtigde persoon de bestelling in ontvangst heeft genomen zonder enig voorbehoud te maken.
Elk voorbehoud dat wordt gemaakt in overeenstemming met de hierboven gedefinieerde regels en binnen de vastgestelde termijnen, wordt niet in aanmerking genomen en ontslaat de Verkoper van elke aansprakelijkheid tegenover de Klant.
b) Fout bij de levering
In geval van een leveringsfout of een niet-conformiteit van de producten ten opzichte van de informatie op de bestelbon, moet de Klant de Verkoper binnen de drie werkdagen na de leveringsdatum op de hoogte brengen.
Elke klacht die niet binnen deze termijn wordt ingediend, wordt niet in aanmerking genomen en ontslaat de Verkoper van elke aansprakelijkheid tegenover de Klant.
c) Retourzendingen en omruilingen
Het te ruilen of terug te betalen product moet in zijn geheel en in de originele verpakking aan de Verkoper worden teruggestuurd, volgens de volgende procedures:
Elke klacht of terugzending die niet volgens de hierboven bepaalde regels en binnen de gestelde termijnen gebeurt, wordt niet in aanmerking genomen en ontslaat de Verkoper van elke aansprakelijkheid tegenover de Klant.
Elk te ruilen of terug te betalen product moet in zijn geheel en in de originele verpakking naar de Verkoper worden teruggestuurd. De kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de Klant.
8. Herroepingsrecht
De consument kan de overeenkomst zonder opgave van redenen binnen 14 dagen na levering herroepen. Deze bepaling is alleen van toepassing op verkoop op afstand aan consumenten.
Als het herroepingsrecht binnen de gestelde termijn wordt uitgeoefend, worden alleen de prijs van het/de gekochte product(en) en de leveringskosten vergoed. De kosten voor het terugzenden van de goederen zijn voor rekening van de klant.
De betrokken stappen :
1. De klant moet onze klantendienst (contact@goodiesforgeeks.be) binnen de 14 dagen na levering schriftelijk op de hoogte brengen van zijn beslissing om af te zien van de aankoop.
2. De retourzending moet in originele staat gebeuren en vergezeld zijn van een kopie van de aankoopfactuur ter identificatie. Als deze identificatie ontbreekt, wordt de terugbetalingstermijn verlengd.
3. Het herroepingsrecht op artikelen met willekeurige speciale/collector/exclusieve/gelimiteerde versies (of een andere naam met dezelfde betekenis afhankelijk van de fabrikant) moet gelden voor alle artikelen in je bestelling, of al je bestellingen, voor het artikel in kwestie.
4. Het recht om je terug te trekken uit een bestelling met een promotie/actie zoals 2+1 gratis, 3+1 gratis, een goodie aangeboden bij aankoop van X artikel(en), of een tweede artikel tegen een gereduceerde prijs, moet gelden voor alle producten die deel uitmaken van de promotie/actie van je bestelling.
5. Retouradres: Goodies For Geeks, Rond Point de la Liberté n°9, 1300 Waver, België.
6. Na ontvangst van je pakje op onze maatschappelijke zetel, zal de terugbetaling gebeuren binnen een termijn van maximum 14 dagen en uitsluitend via je oorspronkelijke betalingswijze.
7. Gelieve uw bestelnummer of een kopie van uw aankoopfactuur bij te voegen.
9. Garantie
De Verkoper garandeert de conformiteit van de producten of diensten met het contract in overeenstemming met de wetgeving die van kracht is op het moment dat het contract wordt afgesloten.
Conformiteitsgarantie
Indien de Klant een consument is, beschikt hij over een termijn van twee jaar vanaf de levering van het product om gebruik te maken van de wettelijke conformiteitsgarantie. Als het gekochte product echter een tweedehandsartikel is, bedraagt de garantieperiode één jaar.
Elk gebrek aan overeenstemming moet zo snel mogelijk aan de verkoper worden gemeld en in elk geval niet later dan twee maanden na de ontdekking ervan.
Voor alle artikelen die door de Goodies For Geeks online shop worden verkocht, geldt een wettelijke garantie van 2 jaar. Deze garantie dekt enkel conformiteitsgebreken die bestaan op het ogenblik van de levering van de goederen. Het volgende is dus uitgesloten
Elke directe of indirecte schade veroorzaakt aan het artikel na levering (bv. door oxidatie, schokken, vallen, enz.).
De vervanging van onderdelen of accessoires die regelmatig moeten worden vervangen.
Schade veroorzaakt door brand, waterschade, blikseminslag, ongevallen of natuurrampen.
Defecten die uitdrukkelijk of door nalatigheid, verkeerde behandeling, slecht onderhoud of abnormaal gebruik of gebruik dat niet in overeenstemming is met de instructies van de fabrikant zijn veroorzaakt.
Alle aanvragen voor vervanging of terugbetaling moeten worden gericht aan onze klantendienst (contact@goodiesforgeeks.be). Bij tussenkomst van een technicus die niet door Goodies for Geeks is aangesteld, vervalt het recht op garantie.
Deze garantie op conformiteitsfouten geldt voor artikelen en niet voor bepaalde soorten beschermend plastic die door fabrikanten worden gebruikt om hun producten tegen stoten te beschermen.
Wat de kartonnen verpakking van bepaalde artikelen betreft, vallen variaties in het reliëf, de vouwen en de kleuren van deze verpakking niet onder de wettelijke garantie. Hetzelfde geldt voor eventuele millimeterdefecten die de verpakking kan vertonen als gevolg van hantering en transport na het verlaten van de fabriek.
Als je een defect artikel ontvangt, neem dan per e-mail contact op met onze klantenservice en stuur ons foto's van de fout(en).
Goodies For Geeks zal een retourzending en omruiling/terugbetaling organiseren (afhankelijk van de voorraadstatus van het artikel).
10. Overmacht
Indien de Verkoper door een onvoorziene omstandigheid buiten zijn macht wordt verhinderd om de bestelling geheel of gedeeltelijk uit te voeren, wordt dit beschouwd als overmacht.
In geval van overmacht is de Verkoper bevoegd om de uitvoering van de bestelling geheel of gedeeltelijk op te schorten voor de duur van de overmacht. De Verkoper zal de Klant hiervan onmiddellijk op de hoogte brengen.
Als de overmacht meer dan 90 dagen zonder onderbreking voortduurt, heeft elk van de partijen bij het contract het recht om het contract eenzijdig te beëindigen door middel van een aangetekende brief aan de andere partij. De reeds door de Verkoper geleverde diensten zullen niettemin evenredig aan de Klant worden gefactureerd.
11. Onafhankelijkheid van clausules.
De gehele of gedeeltelijke onwettigheid of nietigheid van een bepaling van deze AV heeft geen invloed op de geldigheid en toepassing van de overige bepalingen. De Verkoper behoudt zich het recht voor om de onwettige of ongeldige bepaling te vervangen door een andere geldige bepaling van vergelijkbare strekking.
12. Toepasselijk recht en jurisdictie
Deze AV worden beheerst door Belgisch recht.
In geval van een geschil en bij gebrek aan een minnelijke schikking, zal het geschil worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement van de maatschappelijke zetel van de Verkoper.